הסרת כתמים מיוחדים – טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כתמים עקשניים

643 צפיות

נדבק לכם מסטיק בזוקה למכנס? נשפך לכם מעט יין אדום על החולצה? אם כן, במקום שתסבלו מכתם או מסימן על הבגד, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כתמים עקשניים, ומבלי שיותירו אחריהם רמזים:                                                                                                                                                                                 

  1. כתם מיין אדום – וודאי זה קרה לכם בעבר. מעט מהיין האדום שנשפך והותיר אחריו סימן גדול על החולצה או על המפה. אחת הדרכים להוריד את הכתם היא להשרות את הבד במעט חלב חם או, במידה ומדובר בבד לבן, להשרות אותו בגיגית עם מעט אקונומיקה ומים.
  2. כתם מליפסטיק –  זה עשוי לקרות לנשים אבל גם לגברים. כתם מליפסטיק יכול להותיר אחריו סימן על הבגד או על הצווארון של החולצה. אז, מה עושים? משרים את החולצה שעליה מופיע הכתם במעט חומר נוזלי מיוחד, המכיל סולבנט, המסוגל להמיס סוגים שונים של חומרים. לאחר מכן, משפשפים את הכתם בזהירות בעזרת מברשת שיניים או כל מברשת קטנה אחרת עד שהכתם נעלם. אחר כך מכבסים רגיל.
  3. מסטיק שנדבק אל הבגד – סביר שזה קרה לכם. מסטיק בזוקה שנדבק למכנס. בטעות או שלא בטעות אפשר למצוא מסטיקים בכל מקום, ולעיתים אפילו על אחד המושבים שבאוטובוס או על הספסל הציבורי. אם נדבק לכם מסטיק בזוקה למכנס, קפלו אותו והכניסו את המכנס למקפיא לכמה שעות. לאחר מכן, גרדו את המסטיק בעזרת סכין עד שיעלם מהבגד. לא משנה איזה מסטיקים אלה, מדובר בפתרון שמוכיח את עצמו כיעיל ומומלץ לפעול על פיו ומבלי להמתין זמן רב.
  4. כתם שמן במפת השולחן – זה קורה לא מעט, וגם למנוסים שבינינו. ככה, פתאום, ממש בטעות נופלת על השולחן חתיכת בשר שמנונית או נשפך מעט מהרוטב של הסלט, שמכיל בתוכו קצת שמן זית. השמן, ואם לא מסירים אותו מהר, עשוי להותיר אחריו כתם שיישאר ולא יירד. ובכל זאת, עם קצת תושייה ובעיקר גם זריזות אפשר לטפל בעניין. במידה ונשפך משהו שמנוני על מפת השולחן, מומלץ לפזר על הכתם מעט טלק ולעסות אותו ישירות לתוך הבד עצמו. לאחר כמה שעות, יש להכניס את המפה למכונת הכביסה ולכבס על תכנית רגילה.

לסיכום

בין אם זה כתם של מסטיק בזוקה או מסטיקים מסוג אחר, בין אם זה כתם של יין או ליפסטיק, חשוב לבחור את השיטה המתאימה כדי שלא לגרום לנזק נוסף על הבד ולא להותיר כתמים נוספים, העשויים גם הם להופיע אם פועלים לא נכון.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חימום מים בעזרת משאבות חום