ההשפעה של עורך דין תעבורה על העונש

738 צפיות

בישראל של שנת 2017, העונש הצפוי לאדם שנתפס נוהג בשכרות הינו שלילת רישיון לשנתיים או עונשים מחמירים נוספים, כמו למשל שלילת רישיון על תנאי, מאסר על תנאי ועבודות שירות. באם בעקבות הנהיגה בשכרות התרחשה תאונת דרכים עם נפגעים, קרוב לוודאי שהנהג ירצה עונש מאסר בפועל ורישיונו ייפסל לצמיתות. אם גם אתם או אחד מיקריכם נתפסתם נוהגים בשכרות או במהירות מופרזת הכתובת הראשונה אליה רצוי לפנות היא כתובתו של עו”ד בתחום התעבורה, אותו עו”ד שיכול לייצג אתכם באופן המקצועי ביותר ולסייע להפחתת עונשכם וזאת בהתאמה לנסיבות המקרה.

 

עבירות נהיגה בשכרות ומהירות מופרזת

החוק קובע שנהג שיכור הוא אדם שבדמו קיים לפחות 50 מ”ג אלכוהול (לכל 100 מ”ל דם) או אדם שתוצאת בדיקת הנשיפה שלו היא 240 מק”ג אלכוהול (ביחס ל- 1 ליטר נשוף). באם אתם נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגי רכב ציבורי או נהגים של כל רכב המוגדר ככבד, הכללים שונים ואתם נחשבים כנהגים שיכורים באם יש לכם מעל ל- 0.01% אלכוהול בדם או 50 מק”ג באוויר נשוף. בניגוד לעבירות שונות בהן לעברו התעבורתי של הנהג יש משקל מסויים בקביעת העונש אותו מטיל עליו בית המשפט (כמו במקרה של מהירות מופרזת ועבירות תעבורה נוספות), במקרה של עבירת שכרות, דבר זה אינו חל. דבר חשוב נוסף אותו יש לדעת אודות עבירה זאת הוא שכאשר שוטר דורש מהנהג לבצע בדיקת נשיפה או כל בדיקה אחרת שעיקרה לבדוק את רמת האלכוהול, סירוב לבדיקה נחשב כהודאה באשמה והנהג נשפט בהתאם לעבירה של נהיגה בשכרות.

 

במקרה של עבירת מהירות מופרזת, הנחשבת לאחת מהעבירות השכיחות ביותר בכבישי ישראל, דרגת הענישה נקבעת לרוב על פי המהירות של הנהג הנתפס. באם מדובר על עבירה בכביש עירוני, עד 20 קמ”ש מעל המותר תוביל אתכם לקנס, עד 30 קמ”ש לקנס גבוה ונקודות ומעל ל- 31 קמ”ש הזמנה לדין ועשר נקודות. באם מדובר על כביש בינעירוני. עד 25 קמ”ש מעל המותר תדרשו לשלם 250 ₪, מעל 26 קמ”ש ועד 40, תידרשו לשלם 750 ₪ ותקבלו נקודות ומעל ל- 41 קמ”ש תקבלו הזמנה לדין ועשר נקודות. במקרים של הזמנה לדין משטרת ישראל רשאית לפסול את הרישיון שלכם לשלושים יום מיידית.

 

התייעצות עם עו”ד תעבורה המומחה בעבירות תעבורה, עשויה להוביל להקלה בעונשי נהיגה בשכרות ו/ או מהירות מופרזת. שכן, עורך הדין מכיר היטב את כל הנהלים של המשטרה בכל הקשור אל טיפול נכון באותו נהג שנעצר משום שנחשד בביצוע עבירת נהיגה בשכרות ותמיד יוודא את תקינות המכשיר במקרה של עבירת מהירות, יכוון להשגת הסדר טיעון לטובתו של הלקוח ויבצע צעדים חוקיים נוספים שיובילו להקלה בעונשו.

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
נהיגה ללא רישיון – מה עושים?
ההשפעה של עורך דין תעבורה על העונש