האזנות סתר ובדיקות האזנה

950 צפיות

האזנות סתר המהוות עבירה פלילית, הן האזנות לשיחות המתקיימות בין שני אנשים פרטיים, כאשר הצד השלישי (המאזין) איננו מיידע אותם בנוגע להאזנה והקלטת השיחה. האזנות הסתר מתקיימות למגוון רחב של צרכים ומטרות במסגרת ניהול חקירות פרטיות על ידי בלש המכונה חוקר פרטי. במדינת ישראל מונהג חוק האזנות הסתר אשר נועד להסדיר את כל ההיבטים הנלווים לקבלת אישור לצורך ביצוען של האזנות סתר. בהתאם לחוק, חל עונש מאסר בפועל של עד חמש שנים למבצעי האזנות סתר ללא קבלת היתר לכך.

בתחום החקירות הפרטיות המתנהלות גם במסגרת חקירות מודיעין עסקי וריגול תעשייתי וגם במסגרת חקירות אישות, כל נושא האזנות הסתר מהווה עבירה פלילית על החוק. יחד עם זאת, האזנות הסתר מהוות אמצעי ריגול ומעקב פופולארי בענף החקירות הפרטיות, ולכן אחת מהדרכים להתגוננות בפני ההאזנות הסתר היא באמצעות בדיקת האזנה אשר נועדה לאבחן האם מישהו מאזין ומצוטט לכל השיחות הפרטיות אותן אתם מנהלים באמצעי התקשורת השונים, לרבות, מכשירי הטלפון הניידים, מכשירי הטלפון הקווים, מכשירי הפקסימיליה, מחשבים וכדומה. כמו כן, בדיקות האזנה מתקיימות במשרדים וחללים מסוימים בהם סביר להניח הונחו על ידי מבצעי המעקב מיקרופונים או אמצעי הקלטה אחרים.

מה הן בדיקות האזנה?
בדיקת האזנה בענף החקירות הפרטיות מיושמות על ידי בלשים-חוקרים פרטיים, כאשר כל בלש פרטי העוסק בתחום מחזיק ברשותו אמצעים מתקדמים לאיתור האזנות סתר הן באמצעות מכשירי התקשורות השונים והן באמצעות אמצעי הקלטה והאזנה המוסווים בסביבת מגוריו או עבודתו של האדם הפרטי אחריו עוקבים. במקרים בהם גם אתם חושדים כי מישהו מצוטט לשיחות הפרטיות שלכם, אנו ממליצים לכם לבדוק האם במהלך שיחות טלפון נכנסות או יוצאות אותן אתם מבצעים ממכשירי הטלפון הפרטיים שלכם, ישנם צפצופים לא מוסברים במהלך השיחה. במידה וכן, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה באיתור האזנות סתר ומניעתן.

בדומה לכל תחום אחר בחיים, גם בתחום האזנות הסתר, שיטות ההאזנה מתפתחות עם השנים והטכנולוגיה, ובמהלך השנים האחרונות, הקדמה הטכנולוגית הובילה להימצאותם של מכשירי האזנה מתקדמים ביותר המחייבים אתכם בשכירת שירותיו של חוקר פרטי מנוסה בתחום המחזיק ברשותו את כל הציוד המתקדם ביותר לצורך איתור האזנות סתר במסגרת בדיקות האזנה אותן הוא מקיים. האזנות סתר הן הגדרה כוללת לכל אמצעי ההקלטה והציטוט אחר פעולות האדם שכנגדו הן מופעלות, לרבות, שימוש במחשבים ניידים או נייחים, שימוש בטלפונים סלולריים או קווים וכדומה.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
גברים – משקמים את שיער הראש
האזנות סתר ובדיקות האזנה