דימוי עצמי – זה “האני” שלי

757 צפיות

יש קשר אדוק, בין דימוי עצמי ל”אני” שלנו. אם תחשבו על המושג הזה של הדימוי העצמי, תבינו כי מדובר על תוצר של דברים מגיל הילדות עד היום, כמו איך חונכתי?, איך הייתי ואם הייתי חשוב, האם טיפחו אותי? עודדו אותי? האם היה לי מגע אוהב? יחס קר? או שאולי חטפתי מכות? למי שיש מודעות עצמית  תקינה, היא הגיעה כתוצאה של גדילה נכונה באזור אוהב ותומך.  p298532_m

דימוי עצמי בעייתי – מי שחווה ילדות בעייתית שאינה תומכת, ללא עידוד, חינוך נכון, הצבת גבולות וכדומה, יסבול מתופעה של מודעות עצמית נמוכה. גם יותר מדי הצבת גבולות, יכולה לגרום לדימוי עצמי נמוך. ילד שהרגיש כי לא התייחסו אחיו בכבוד הראוי לו, יהיה לו דימוי עצמי שיהיה בעייתי. גם דימוי עצמי גבוה מדי יכול להסב נזק לאנשים שסובלים מתופעה זו. גם תופעה  של דימוי גבוה מדי, עלולה לגרום לזלזול בסמכויות ובאנשים אחרים, מה שיכול להסב נזק ודחייה של אותו אדם מצד החברה.

הקשר בין לחץ חברתי לדימוי העצמי

מי אינו מכיר את המושג לחת חברתי. אנו ביצענו מעשים לא טובים או יפים, כתוצאה מהלחץ החברתי במהלך חיינו. בילדותנו, אנו בטח זוכרים נערים ונערות שהיה להם דימוי עצמי נמוך שהתפתו ללחץ החברתי. זה יכול להיות מקרה קלאסי של הקשר בין הדימוי העצמי ללחץ החברתי.

המיתוס של הדימוי העצמי בקרב סלבריטיז

אנו שומעים על כל מיני סלבז, שהם בעלי ביטחון עצמי גבוה, בזכות התהילה והכסף הרב שלהם. האמת שונה לחלוטין, במיוחד אם תשמעו על גילויים של האנשים המפורסמים. לא לחינם אנו שומעים על הרבה זמרים ושחקנים מפורסמים שנמצאים בכל פעם במוסד לגמילה מסמים או אלכוהול. לשחקנים אלה מודעות עצמית נמוכה בגלל קשיים בילדות או אפילו פחד מפני הצלחה מסחררת.

האם אתם מסוגלים להביט בעצמכם במראה?

אחת הבעיות של אנשים שסובלים מדימוי עצמי נמוך, היא התבוננות במראה. אנשים אלה, מפנימים את בעיותיהם ואינם מסוגלים לעזור לעצמם באמצעות סדנאות מקצועיות כמו אמון אשי לחיים שישנו את חייהם מהקצה לקצה, שיגרמו להם להבין כיצד הם הגיעו לסדנה ואיך הם יצאו ממנה עם כלים חדשים להתמודדות והצלחה בטוחה.

גם בחירה של בן או בת זוג, יכולה להיות מושפעת מהדימוי העצמי שלנו. מי שסובל מדימוי עצמי נמוך, יבחר בן או בת זוג לחיים עם דימוי עצמי נמוך אפילו יותר משלהם על מנת להרגיש טוב יותר.  יש גם כאלה שבוחרים את בן או בת הזוג עם דימוי עצמי מאוד גבוה, בתקווה שהזוגיות עם בן אן בת זוג כזה, יגרמו לו להעלות את הדימוי העצמי. לאחר זמן מה, הם מבינים כי ביצעו טעות, וזה לא מה שיעלה את הביטחון והדימוי העצמי שלהם. מרגע זה, מתחילות מריבות והדרך לגירושים או פרידה  כבר סלולה. ככל שתשכילו להגיע לסדנאות של אמון לחיים, כך תבינו מה היו הטעויות שלכם בעבר, תמצאו גישה שונה וחיובית לחיים וההצלחה בכל התחומים תגיע במהרה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ניהול נכון של תזרים מזומנים- צעד ראשון להצלחת העסק