בישול דג טונה ויתרונותיו הבריאותיים

2257 צפיות

לא רק בשלנים מיומנים יכולים לחולל נפלאות בעזרת חומרי גלם כמו דג טונה וכמה מרכיבים משלימים שיש בכל בית. כל אחד יכול להצליח עם קופסת שימורים של טונה מוכנה לאכילה וכמה מתכונים טובים. גם אתם תוכלו להפתיע עם אוכל טעים, מנות מיוחדות ובכל ביס – יתרונות בריאותיים שלא תרצו לפספס.

קציצות נפלאות והמון אומגה 3

קודם כל, מומלץ לאכול דג טונה מבושל, אפוי או אפילו מטוגן, בזכות מרכיב שנקרא אומגה 3. יש המון אומגה 3 בדגים ובשביל זה אפשר יותר מאשר כריך טונה רגיל. ברבע שעה של הכנה תוכלו להכין קציצות נפלאות וטעימות, מטוגנות במחבת או אפויות בתנור. אבל מה כל כך בריא באומגה 3? שימו לב לזה: מדובר בחומצות שומן רוויות, שמסייעות למנוע מחלות לב ואפילו מפחיתות שומנים בדם. על פי המחקר, זה מונע קרישיות יתר, מאזן לחץ דם, מועיל להפחתת הפרעות קשב, מחזק את מערכת החיסון וגם טוב למוח. הוא משפר את תפקוד המוח, מאט את הזדקנות המוח ומשפר תהליכי חשיבה, זיכרון ולמידה.

סלט מפנק עם חלבון בשפע

שילוב של דג עם סלט זה שילוב נהדר ומאוזן. אפשר להכין סלט עם טונה מבושלת או עם נתחים של טונה מקופסה. לא צריך להרחיב יותר מדי על יתרונות הירקות הטריים והשילוב שלהם עם שמן זית משובח. זוהי התזונה הים תיכונית שזוכה לתהילה כיום בכל העולם. ביחד עם הוויטמינים ונוגדי החמצון של הירקות הטריים ושל שמן הזית, נתחי הדג מוסיפים את מנת הבריאות שלהם. טונה עשירה מאוד בחלבון. זהו חלבון מסוג איכותי, זמין מאוד וחשוב לבניית רקמות הגוף, שרירים, עור, ותאים נוספים שבנויים במידה רבה מחלבונים.

קל לעיכול וטוב למשקל

יתרון בריאותי חשוב נוסף של טונה טמון בכך שהוא מאוד קל לעיכול, כך שזה ודג שמתאים גם אם סובלים מבעיות במערכת העיכול, גזים וכדומה. ניתן “להלביש” מנה של דג כזה בכל מיני צורות. אפשר לבשל אותו בצורה של קבב, ניתן לצלות טונה טרייה על מחבת עם נגיעות של שמן זית. אפשר להכין סלט טונה וביצים או לערבב אותו עם ירקות מוקפצים קלות. מדובר במנות משביעות אך יחד עם זאת גם טובות לשמירה על המשקל. מדי פעם, גם לחובבי הבשר כדאי ללכת על מנות קלילות מסוג זה. פחות כולסטרול, פחות שומן, הרבה יותר בריאות והמון המון טעם.

משתלב נהדר בתזונה בריאה בכל מטבח

טונה אפשר לבשל בעוד אין ספור סגנונות. למשל, נתחים נאים בסגנון המטבח היפני או נתחים חריפים בסגנון המטבח המרוקאי. אפשר להכין קציצות דג בנוסח עממי או להוסיף על פיצה ביתית או בטוסט טעים. בכל מטבח, לכל טעם, מובטחת לכם מנת לא מסובכת להכנה, בריאה, טובה ומזינה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
להכניס משהו טוב לשגרה
בישול דג טונה ויתרונותיו הבריאותיים