בחירת בדי ריפוד

893 צפיות

לא אחת – מתעניין הצרכן הביתי בריפוד לרהיטיו. בדי ריפוד אינם נמדדים רק בדקורציה ובעיצוב שלהם. הבד הוא חומר שחשוב מאד לדעת, להכיר ולהבין מהן תכונותיו. תחום הבדים מכיל כל כך הרבה מקורות: החל מבדים מן הצומח ועד בדים מן החי, בדים טבעיים ובדים סינתטיים, ולכל סוג – יש תכונות ייחודיות שחשוב מאד לדעת, להפנים ולהכיר.

פוליפרופילן

בדרך כלל בא לכדי שימוש בתעשיית מזרוני הוויסקו והלטקס. היצרניות של מזרונים אלו משתמשים כמעט בכל מזרון בחומר זה: הוא חסין אש ונחשב לסטרילי במיוחד, אך בכך לא סגי. גם בתחום הספות, הכורסאות וכלי הישיבה מעץ – הוא החל לצבור תאוצה בשל גילוי תכונותיו כחומר עמיד גם לתנאי טבע, ולא רק למגע גוף. על כן, ניתן למצוא כריות של ספות וכורסאות שונות להצבה בגינה העשויות ממנו.

מיקרופייבר

המיקרופייבר הנו בד שאינו מוכתם. גם כאשר הוא בא במגע עם חומר שבדרך כלל משאיר סימנים, הוא סופח את הנוזל ולא משאיר ולו בליל צבע קטן. מיקרופייבר משמש הן במפות לשולחן והן כריפוד ישיבה ממשי לספת הסלון ולכסא המרופד.

כותנה

יתרונו – במחיר הזול מן הבדים שלעיל אך זהו ללא ספק בד איכותי, רך, במרקם צמרירי ועם אפשרות לצבוע אותו בשלל צבעים ללא דהייה. בדי ריפוד כמו כותנה נחשבים גם לכלכליים במחיר וגם לעיצוביים במיוחד.

פשתן

בד שבריפוד של כורסאות או ספות מסופק בדרך כלל במרקם כפתורים: במשענת של אותה כורסא או ספה יש חורים עם כפתורים בשקע שלהם, מה שעושה את הישיבה לנוחה ומפנקת יותר וגם יוצר מראה חד ומלכותי בחדר. הפשתן נחשב לאחד הבדים היותר מקובלים לצריכה הן בשל קלותו (כמשקל נוצה לעומת כל בד אחר, מה שמעיד על רמת הנוחות הבלתי מתפשרת) והן בשל נוסחת עיצוב ייחודית זו שמשרה בבית עיצוב בורגני בסגנון העתיק, במיוחד עם בסיס הכורסא מעץ/מתכת גלוי לעין, מה שמשלב את אלמנט משענת הכפתורים כנדרש עם ה- LOOK הכולל של הכורסא.

בד סינתטי

הבד הקל ביותר לתחזוקה, ניקוי וגם לקנייה. מאז ומעולם נחשבו בדי ריפודסינתטיים לזולים ביותר, ועם כל היתרונות: מגיעים בשלל גוונים וצבעים, וקלים מאד לניקוי, מספיק ניקוי לא מקצועי עם מגבון לח כדי להבריק ספות/כורסאות כאלה. הבעיה עם הבד הסינתטי שהוא לא נגד זעה: הוא סופג אותה ולכן בבית שחוזרים מזיעים מפעילות הספות הללו יהיו פחות אפקטיביות. גם בשכרה, מרקם החומר אינו קטיפתי ורך כמו בד רגיל שאינו סינתטי.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ריהוט יוקרה – באמת יוקרתי?
בחירת בדי ריפוד