בדק בית – כל מה שחשוב לדעת

762 צפיות

קניית בית בישראל היא לא דבר פשוט. רוב הזוגות הצעירים מתקשים לקנות בית ואם הם כבר קונים בית הם צריכים לקחת משכנתא גדולה לשם כך. קניית בית חדש יקרה עוד יותר מבית שכבר גרו בו ובית שכבר גרו בו יכול לטמון בחובו לא מעט בעיות. בדיוק בשביל זה צריך בדק בית, בדיקה מקדימה של כל מיני פרמטרים על ידי חברה חיצונית שיכולה להצביע על בעיות שונות, והבעיות הללו יכולות לבטל את העסקה או להוריד את המחיר שנקבע. אך מהו בדיוק הבדק בית הזה? מה חשוב לבדוק לפני שקונים בית בעיקר אם הוא בית שאינו בית חדש?

בדיקה פנימית של הבית

בדק בית הוא קודם כל בדיקה פנימית שלו. ומה צריך לבדוק? צריך לבדוק את מערכת האינסטלציה של הבית, האם היא כשירה או שהיא בלויה לגמרי, מכיוון שאם לא עולים על בעיה חמורה משלמים על זה אחר כך ביוקר, צריך לבדוק את מערכת החשמל של הבית האם היא תקינה, וכל מה שיכול להיות בעייתי לטווח הרחוק. בית לא חדש הוא אכן כזה אך עדיין, יש בעיות ויש בעיות ואם אתם לא רוצים ליפול אתם חייבים לעשות בדיקה רצינית. גם אם הבית צבוע אתם חייבים לוודא שאין עובש מתחת לצביעה ובשביל זה יש חברות מקצועיות שבודקות את זה.

בדיקה חיצונית של הבית

כן, גם בדיקה חיצונית של הבית צריך לעשות בבדק בית. ומה בודקים? בודקים שאין על הבית עיקולים, בודקים שיש את כל אישורי הבנייה שהוצגו במהלך המשא ומתן, וכמובן בודקים את הסביבה. ולמה צריך לבדוק את הסביבה? בית קונים להרבה שנים קדימה ואף אחד לא היה רוצה לגור עם שכנים בעיתיים, שכנים שיכולים להפוך את השהייה בבניין לסיוט או השהייה בבית פרטי מאוד לא נעימה. אם אתם רוצים לגור בשקט וליהנות מהבית שלכם אתם חייבים לבדוק מה מסביב לבית ומי הם הדירים בשכונה.

עם בדיקה על ידי חברה חיצונית, חברה שיודעת מה לבדוק אתם מקטינים את הסיכונים שלכם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
תפקידו של נוטריון
בדק בית – כל מה שחשוב לדעת