אימוני כושר אישיים – מתחילים לראות תוצאות

804 צפיות

תכירו את אייל. צעיר תל אביבי בשנות ה-30 המוקדמות של חייו, אשר החל להתאמן בחדר הכושר השכונתי לפני כשנתיים. למרות שהקפיד על שלושה אימונים שבועיים, בתוצאות כמעט שלא הבחין. אייל כמעט שלא השיל ק”ג מיותרים ממשקלו, וגם בקטגוריית מסת השרירים שלו, לא חל שיפור קיצוני. בהמלצת חבר פנה אייל למאמן אישי, וכל השאר, כמו שאומרים, היסטוריה. בתוך חודשיים הבחין בשינוי קיצוני במראה גופו ובתחושת האנרגיה שלו. עשרות אלפי “איילים” ישנם בישראל, אנשים שעדיין לא מצאו את הנוסחה שתוכיח להם שהעבודה הקשה משתלמת. אימונים בחדר הכושר חשובים לבריאות האדם, אך הם רק חלק מתמהיל כולל, שאינו שלם ללא אימוני כושר אישיים ותפריט תזונתי נכון ומאוזן. אז אם גם אתם הבנתם שבלי מאמן כושר אישי אתם עושים רק חצי עבודה, הישארו עמנו.

 

אימוני כושר אישיים הגיעו לארץ לפני שנים אחדות, אך תפסו תאוצה של ממש בשנתיים – שלוש האחרונות. הצורך בהם נולד ממספר גורמים שיצרו תוצאה אחת – אנשים שמתאמנים באופן קבוע ולא רואים תוצאות. הגורמים הבולטים הם אימונים לא נכונים (תנועות לא נכונות באימונים אנאירוביים, תכנית מאמץ לא אפקטיבית באימונים אירוביים וכו’), אי התמדה לאורך זמן (מרבית המתאמנים בחדר הכושר מקפידים על הגעה במשך מספר חודשים. השאלה מה קורה אחרי זה…), “הנחות מאמץ” שיוצר המתאמן לעצמו (משקלים נמוכים, מהירות נמוכה, מעט זמן אירובי), תזונה לקויה (איך משביעים את הרעב שלאחר האימון? מה רצוי לאכול לפני?) ועוד.

 

איך לבחור מאמן כושר אישי?

מאמן כושר אישי הוא הרבה יותר מאדם המביט עליכם בזמן שאתם רצים בפארק וצועק עליכם “מהר יותר!”. מאמן טוב הוא כזה הקשוב לצרכים שלכם, המתאים ל-כ-ם תכנית אימונים השונה מהתכנית אותה בנה למתאמן אחר, כזה המבין בתזונה, בחשיבות שלה ומסייע לכם ליצור תפריט נכון לאדם המתעמל באופן קבוע; וכן, הוא גם זה שמונע מכם להוריד את הרגל מהגז, שפוקד עליכם לסיים את סט 30 שכיבות הסמיכה ושבוחן את ההתקדמות והשיפור שלכם לאורך זמן.

 

בישראל מאמני כושר רבים העוסקים בתחום האימונים האישיים. בחרו מאמן מנוסה, מקצועי, שיודע להוביל אך בלי “להיות רודן” כלפי המתאמנים אצלו. אל תחפשו “אנשים נחמדים מדי”, הם לא יובילו אתכם לתוצאות מהירות ולאורך זמן. כסף זה חשוב, אבל איכות חשובה יותר. זכרו זאת בבואכם לערוך “סקר שוק” בין המאמנים השונים. וזכרו, בסופו של דבר, ועם כל הכבוד למאמן, הבריאות שלכם בידיים שלכם. אז נא להתנהג בהתאם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מה עדיף ? הדברה כימית או הדברה אלקטרונית
אימוני כושר אישיים – מתחילים לראות תוצאות