אבקות חלבון כתוסף לבניית שרירים

640 צפיות

איכות חיים נמדדת במספר דברים ואחד מהם הוא בנושא של תחזוקת גוף טובה. פעילות ספורטיבית רציפה תורמת רבות לכל אחד, והדבר ניכר בבריאות הגוף והנפש. אנשים אשר שומרים על דיאטה טובה ובריאה משתדלים לגוון אותה באמצעות תוספי מזון שונים שתורמים לגוף. מדובר, בין היתר, על אבקות חלבון שמסייעים רבות לבניית מסת שרירים ועיקר פעילותם היא בבניית הרקמות האנבוליות בהם. יש סוגים נוספים של תוספי מזון ורובם מסייעים לבריאות, תורמים למניעת מחלות, למניעת סיכונים לנגעים כרוניים שונים ועוד. אבקות חלבון תורמות גם לשיקום שרירים פגועים עקב פציעה, טראומה ועוד.

 

בניית שריר

גוף האדם הינו מערכת מורכבת מאוד כאשר לשרירים יש תפקיד קריטי בו. הם אחראים על הפעלת איברים וכל פגיעה חמורה בהן יכולה להוות סיכון גדול עד כדי מוות. החלבון הוא הגורם מספר אחד שבונה את השריר, ולכן, המינון הנכון חיוני לתפעולו הנכון. מרבית החלבון מגיע מהמזון השוטף, אולם, יש מקרים, בהם נדרשת תוספת לזאת שכבר מושגת באמצעותו. בעת פעילות ספורטיבית מואצת, בעת גדילה, בעת שיקום גוף ועוד יש צורך, לעיתים, בתוספת אבקת חלבון שמסייעת לגוף לסייע במצבים שונים. מערכות רפואיות ופרה רפואיות מסייעות בתחזוקת הגוף וצריכת תוספי מזון מומלצים, במקרים שונים, על ידם.

 

סוגי אבקות חלבון

יש מספר סוגים של אבקות חלבון ולכל אחד יש את היתרונות שלו. אבקת חלבון פופולארית ומומלצת הינה מי גבינה שיש בה אחוזים גבוהים של חלבון. בנוסף, היא מתמוססת מהר במחזור הדם והשפעתה מהירה. ספורטאים ואנשים הפעילים מאוד בפעילות ספורטיבית מואצת מעדיפים ליטול אותה לפני אימון, במהלכו, ולאחריו. אפשר ליטול אותה כשעה לפני האימון והשפעתה על השריר כבר תורגש. יש קזאין שהינו טוב מאוד אבל קצב ספיגתו בגוף איטי יותר. לכן, מומלץ לצרוך אותו לפני שינה ובעת מנוחה ואז האפקט שלו הוא היעיל ביותר.

 

איזון בכמויות

אבקת חלבון על בסיס סויה משלימה את סוגי האבקות, היא מיוצרת  ממזון מן הצומח, ונועדה לאנשים צמחוניים או טבעונים. מומלץ לכל אחד לצרוך כמות אבקת חלבון בהתאם לצרכיו כאשר הצורך הוא באיזון. כלומר: כמות החלבון הקיימת בשריר המאפשרת בנייה גבוהה, כאשר חסר  בחלבון מביא לתהליכי פירוק רקמת השריר. כעקרון, ניתן לצרוך כמויות גדולות של אבקות חלבון ותוספי תזונה אחרים, ועודף צריכה אינו גורם לתופעות בריאותיות כלשהן. כמובן, שההמלצה היא לא להגזים.

 

סוגים שונים

מומלץ לצרוך אבקות חלבון של יצרנים ידועים אשר מייצרים אותם על פי ידע מצטבר, ולאחר מחקרים בתחום. כל יצרן מהשורה הראשונה משקיעה רבות במחקר ותהליכי ייצור והמוצרים שלו נחשבים לאיכותיים מאוד. ניתן לרכוש תוספי מזון ואבקות חלבון בצורת נוזל, אבקה וטבליות. חשוב להזכיר כי הצריכה אינה צריכה לבוא על חשבון דיאטה מתאימה אלא כתוספת. כל זאת בדרך לגוף בריא וחיוני.

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הסרת קעקועים – למה אנחנו באמת צריכים את זה?