קורס מנחים לסדנאות גיבוש ופעילות קבוצתית

763 צפיות

סדנאות גיבוש ופעילויות בקבוצה הפכו לחלק מרכזי בתרבות הארגונית בימינו. כמעט כל חברה או ארגון נוהגים לקיים מעת לעת סדנאות עם מטרות שונות כגון פיתוח מנהלים, גיבוש קבוצתי, פעילויות המשולבות עם ימי כיף, פעילויות מונחות יעדים וכן הלאה.

מכיוון שהסדנאות השונות מחייבות את קיומו של איש מקצוע – גורם מנחה מקצועי ומוביל, קיים ביקוש למנחים מקצועיים, שרכשו ידע רלוונטי. משום כך, קיים היצע של קורסים שונים שנועדו להכשיר מנחים לסדנאות גיבוש ולפעילויות שונות במסגרת קבוצתית.

הכשרה מקיפה ומקצועית

מי שרואה את עתידו בהדרכת קבוצות, מי שאוהב להוביל קבוצות של אנשים, מי שרוצה אפילו קריירה של הדרכה בארגונים, בהחלט יוכל למצוא את מקומו וכמובן גם ליהנות מקורס בהנחיית סדנאות. עם זאת, כדי להיות מסוגל להשתלב בחברה שמציעה סדנאות חווייתיות למטרת גיבוש או כדי להקים חברה מסוג זה ולהפוך לעצמאי, צריך לוודא שהגורם שמעניק את ההכשרה יהיה ברמה הגבוהה ביותר.

לא מספיק למצוא מקום לימודים שמתהדר בקורסים שונים בהנחיית קבוצות או סדנאות. וכמובן שלא מספיק למצוא מקום לימודים שנראה על פניו כמי שמציע תכנית הכשרה מקיפה. חשוב מאוד לבדוק שתוכנית ההכשרה באמת ובתמים מספקת גוף ידע ראוי לשמו. צריך לוודא שבית הספר שמתיימר להכשיר מנחי סדנאות צחוק לגוף ולנפש או מנחי פעילויות בשטח אכן מסוגל לעמוד במשימה. כל זאת, נעשה נכון במידה וישנם מורים מקצועיים שהם מנחים ומעבירי סדנאות מנוסים. כל זאת, נעשה בזכות מערכי שיעור מוקפדים, מאורגנים, והעברת תכנים בצורה מסודרת, ברורה ומלאה. כל זה נעשה גם באמצעות אספקת חומרי למידה פרונטליים ולעיתים עם שילוב של כלי עזר מקוונים. אך האם די בכל אלה? בהחלט לא! תוספת חשובה יש גם להכשרה מעשית.

חשיבות ההתנסות

על מנת לקבל מושג נוסף על הרמה המקצועית של קורס מנחים לסדנאות גיבוש יש לבדוק האם מוסד הלימודים מציע התנסות איכותית. למידה מעשית, דינמיקה קבוצתית ומשחקי תפקידים מסוגלים להעצים את חוויית הלמידה ולהפוך את מנחה הסדנאות לעתיד למיומן יותר, כבר מראשית דרכו המקצועית.

חשוב לשים לב שמי שרכש הכשרה מקצועית בהנחיה של סדנאות יוכל להיעזר בכלים שרכש במסגרת הלימודים בקורס בהעברת סדנאות מסוגים שונים. מכיוון שיש הרבה מאוד עקרונות דומים בכל סוגי הסדנאות ומכיוון שיש סוגים שונים של דינמיקה קבוצתית שניתן ללמוד ולהכיר, קורס מקצועי מספק בסיס ידע רחב, עם הרבה אפשרויות להתפתחות מקצועית ועניין אישי.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בחירת בדי ריפוד
קורס מנחים לסדנאות גיבוש ופעילות קבוצתית